niedziela, 21 czerwca 2015

Jednym z najczęściej spotykanych sposobów uszlachetniania druków firmowych jest foliowanie. Foliowanie polega na naniesieniu na gotowe druki dodatkowej warstwy folii, która pełni kilka głównych funkcji.

Pierwszą i jednocześnie najbardziej pożądaną funkcją foliowania jest nadanie drukom "tego czegoś". W zależności od rodzaju folii, możemy sprawić, że nasze druki będą błyszczały lub w elegancki sposób zostaną zmatowione. Wybór uszlachetnienia często narzuca sam projekt znajdujący się na druku, który po prostu musi błyszczeć lub właśnie absolutnie nie może. Dzięki foliowaniu zyskujemy wrażenie bardziej eleganckiego i prestiżowego druku.

Drugą istotną funkcją jest zabezpieczenie druku. Pofoliowany druk jest znacznie bardziej odporny na zarysowania, wodę czy też na wszelkie ślady ich użytkowania. Dzięki naniesieniu na druki folii, druki przetrwają dłużej t dobrej kondycji.

Kolejną funkcją jest podkreślenie kolorów. Podbicie kontrastu i wyostrzenie kolorów projektu, który został pofoliowany, to niewątpliwie bardzo pożądany efekt, który sprawia, że druki stają się jeszcze bardziej atrakcyjne i faktycznie uszlachetnione.

Ostatnią funkcją jaką przypisuje się folią stosowanym podczas foliowania druków firmowych jest nadanie im innej, niespotykanej faktury. Pofoliowane druki foliami błyszczącymi stają się bardziej śliskie. Matowe folie, a szczególnie ich wersja "soft skin", sprawiają, że druki są bardzo miłe i przyjemne w dotyku.

Istnieją jeszcze folie, które produkowane są głównie ze względu na nadanie drukom innego niż papierowy wyglądu. Są to folie strukturalne. Folie strukturalnie świetnie nadają się do symulowania takich materiałów jak skóra, metal, lub fakturowane malowanie. Takie folie są zdecydowanie droższe od standardowych ale zdecydowanie są warte swojej ceny.

piątek, 17 kwietnia 2015

Prowadzenie firmy, jak powszechnie wiadomo, łączy się z koniecznymi wydatkami. Wydatki takie dotyczą nie tylko spraw czynszu, opłat telefonicznych lub za prąd ale również niezbędnych materiałów eksploatacyjnych. Do takich to materiałów zaliczyć można przykładowo tusz do drukarki ale głównie należy pamiętać o zakupie niezbędnych druków firmowych.

Druki firmowe są bardzo przydatne w trakcie wykonywania niemal każdej czynności związanej z pracą biurową ale również mogą pełnić rolę promowania firmy. Do najbardziej popularnych druków firmowych można zaliczyć następujące przykłady:

  • papier firmowy
    papier z wydrukowanym logo oraz wszelkimi danymi teleadresowymi
  • koperty z nadrukiem
    koperty z logiem i adresem firmy
  • teczki ofertowe
    papierowe teczki, które służą między innymi przechowywaniu dokumentów
  • akcydensy
    przeróżne druki wykorzystywane w racy biurowej

Każdy z takich druków firmowych ma jedną wspólną cechę, czyli indywidualny nadruk, który umożliwia natychmiastowe rozpoznanie firmy. Jest to ten aspekt, dla którego firmy bardzo chętnie zamawiają druki firmowe, gdyż dzięki tak niewielkim czynnościom jak nadruk, można zyskać tanią i ciekawą reklamę.

Podczas wyboru najbardziej potrzebnych w firmie akcydensów, warto zacząć od zakupu papierów firmowych oraz teczek ofertowych. To właśnie te elementy dają największe możliwości popularyzacji naszej firmy za stosunkowo niewielkie pieniądze. Ostatnio znalazłem firmę oferującą druki firmowe PrintGadget.pl w bardzo atrakcyjnych cenach, a co ciekawe, z możliwością zamawiania ich w niedużych ilościach w regularnych odstępach czasu. Dzięki takim możliwością nie musimy wydawać zbyt wielu pieniędzy na raz a zamówiony nakład druków nie będzie niepotrzebnie zalegał gdzieś w kącie. Bardzo polecam takie rozwiązanie!

Każde druki firmowe powinny być projektowane w sposób przemyślany, z pamięcią, że służyć one mają poprawie i budowie wizerunku firmy. Jeśli wydrukowane na nich grafiki będą zbyt nachalne, to można osiągnąć skutek odwrotny...

piątek, 13 grudnia 2013

Wykrojnik, to bardzo osobliwa odmiana noży, które umożliwiają wyciąć w papierze niemal dowolny kształt. Wszystko zaczyna się od zaprojektowania odpowiedniej formy przy użyciu dowolnego z popularnych programów graficznych. Podczas projektowania, ważne jest aby pamiętać, że do tego typu celów niezbędne jest stworzenie grafiki wektorowej - grafika rastrowa zdecydowanie nie nadaje się do tego rodzaju prac. Świetnym programem, który idealnie nada się do zaprojektowania wykrojnika jest Illustrator firmy Adobe, którego wersję testową można pobrać tutaj. Gdy będziemy już mieli gotowy projekt, warto upewnić się, że wszystkie ścieżki obramowań zostały domknięte.
Z gotowego projektu graficznego, poprzez specyficzne wyginanie długiego, prostego noża nadaje mu się zamierzony kształt. Odpowiednio stworzony wykrojnik umieszcza się na drewnianej płycie, która utrzymuje całość w nadanej mu formie oraz umożliwia równe cięcie. Poprzez tak zwane sztancowanie, wykrawa się kształt wykrojnika w arkuszach papieru.
Wykrojniki są bardzo powszechnie stosowane przy produkcji teczek ofertowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu, można wyprodukować wiele druków o identycznych kształtach, przy zachowaniu niezmiennej jakości cięć.

niedziela, 08 grudnia 2013

Bigowanie, to dość prosty ale często czasochłonny proces, który zaliczyć można do działu  wykończeń druków. Bigowanie (nie mylić z bindowaniem) polega na stworzeniu równych, gładkich i nieniszczących druków zagięć w kartonie. Dzięki dobrze zrobionym bigom, każdy poddany temu procesowi karton może zginać się w dokładnie tych miejscach, w których zamierzaliśmy. Dobrym przykładem zastosowania bigowania są teczki ofertowe które poza sztancowaniem wprost  wymagają takich zabiegów, bez których nie byłyby tak efektowne jakimi powinny być.

Niestety wszystko ma swoje zalety jaki i również wady... Wadą bigowania jest konieczność uważania przy projektowaniu druków aby żaden z elementów, który ma być lakierowany  lakierem UV nie znajdował się w miejscu przeznaczonym na big. Bigowanie na lakierze  spowodować może popękanie lakieru, który zamiast uszlachetnić i zdobić przykładowo  wspomnianą wyżej teczkę ofertową sprawi, że cały "czar" uszlachetniania pryśnie. Podsumowując - bigowanie fajne jest ale z umiarem ;)